مزایده - کالاو مصالح انواع ورق کامپوزیت

 

فروش ورق های کامپوزیت آلومینیوم در بیش از  ۲۰  مارک  ؛

         قیمت ورق ها بر حسب  یک مترمربع  و  تومان  میباشند             

 

 

 

ردیف

شرح کالا

قیمت متر مربع   (تومان)

1

آلکوپن چین    

3۵000

2

تویو چین        

35000

3

تاکا چین          

3۵000

4

آلوبوند چین     

3۵000

5

آلکو وست    

4۰000

6

هیوندای کره  

40000

7

نچرال بوند      

40000

8

یوروپنل         

40000

9

آلکو بـکـس کره

4۳000

10

آلکوبست چین   

41000

11

آلوبوند امارات

42000

12

آی بوند چین  

4۰۰00

13

آلکومکس کره

43000

14

آلوپکس امارات

44000

15

آلوتایل چین    

43000

16

آلکلد ژاپن      

50000

17

آلکوبوند آلمان 

53000

18

آلکوپنل کره    

59000

 

 

   قریب ده سال پیش شرکت‌های تجاری که در حوزه مصالح ساختمانی نوین فعالیت مي‌کردند یکی از زیر مجموعه‌های صنایع آلومینیومی را وارد ایران کردند که با نام «پانل» یا «پنل» مشهور شدند. نام کامل این محصول ورق‌های کامپوزیت آلومینیوم است و در نماهای خارجی بنا، ديوارهاي داخلي و فضاي اداري، درهاي عايق باد و توفان، قاب‌هاي پنجره، ساختمان‌هاي تجاري سبك و ساختمان‌هاي نمادين مورد استفاده قرار مي‌گیرند.

«کامپوزیت» به معنای ترکیب شده است. پانل‌ها از ترکیب چند لایه متریال مختلف به همراه پوشش آلومینیومی به دست آمده‌اند و سرچشمه نام گذاری این ورق‌ها از این جاست. دو صفحه آلومینیومی روکش شده، سطح هسته پلی اتیلنی آن را پوشانده‌اند. چسباندن این سطوح به هسته، توسط فرآيند‌های شیمیایی و مکانیکی صورت مي‌گیرد به طوری که در مقابل ورقه ورقه شدن به شدت مقاومت مي‌کند.
مصرف‌کنندگان این محصول بيشتر به دنبال رنگ‌های متنوع آن هستند به همین منظور در کارخانه از فرآيندهای مختلفی جهت تغییر در رنگ محصول استفاده مي‌کنند. از جمله پوشش‌هايی که معمولا براي تغییر در ورق‌های آلومینیومی رویی استفاده مي‌شود ‌اندونيزه كردن،
pvdf (پلي وينيليدين فلورايد)، رنگ مايع و روكش پودري است.‌

اندونيزه كردن يكي از اولين فرآيندهاي روكش كردن آلومينيوم بود كه از سال 1920 ميلادي تاكنون استفاده مي شود. شیوه کار اين است كه سطح آلومينيوم با موادی پوشيده مي‌شد به طوري كه عمر طولاني داشته باشد، محكمتر شود و با دوام و مقاوم در برابر خوردگي باشد. معمولا معماران و طراحان به سمت پانل‌هایی رفته‌اند که بنا بر عمل‌ اندونيزه كردن، عمل آوری شده باشند و این محصولات مورد استفاده بسياري از ساختارهاي آلومينيومي خوش نام در جهان مانند «sears tower» بوده و همچنان نیز مورد توجه است. با این که به تازگي تكنولوژي‌هاي پيشرفته در‌ اندونيزه كردن، پانل‌ها را براي توليد طيف وسيع از رنگ‌ها امكان‌پذير ساخته است و در جهان نیز ساختمان‌ها با استفاده از همین محصول رنگ‌های گوناگونی در نمایشان ایجاد شده، اما در ایران تنها رنگ نقره‌اي است که کاربرد دارد و حتی خیلی از مجریان پروژه‌های ساختمانی نمي‌دانند که دامنه رنگ این محصولات بسیار گسترده و حتی قابلیت سفارشی بودن دارد.

استفاده از این ورق‌ها ناگهان در ساخت و ساز ایران با دو مفهوم همراه شد؛ اولین معنی در این جا بود که ساختمانی که با پانل‌های آلومینیومی پوشش یافته‌اند، بناهای مهم و مدرن هر شهر به حساب مي‌آیند و مفهوم بعدی به جلال و عظمت بنا برمی‌گردد که نمای آلومینیوم بسیار در آن اهمیت داشت.

در کمتر از یکی دو سال این ورق‌های وارداتی چنان جای خود را در بین مصالح پیش ساخته باز کردند که امروزه به یکی از اصلی‌ترین مصالح مورد استفاده در نماهای ساختمانی کشور بدل شده‌اند. استفاده از این محصول در ساختمان‌های دولتی ساز و ارگان‌ها نیز در این فرآيند بي‌تاثیر نبود.

 

 

 

 

 

 

 

 

All Rights Reserved.Copyright © 2009-2010 www.WebNet.Ir